教育研究

李 世恩(Saeun Lee)

所属 人文学部 国際文化学科(グローバルセンター)
職位 グローバル人材育成プログラム講師
学位 博士(教育学)
学歴 ワシントン州立大学教育大学院後期博士課程修了
専門分野 英語教育学、第二外国語習得、応用言語学
主な担当科目 英語Ⅰ、英語Ⅱ、英語Ⅲ、英語語学支援、異文化実習Ⅰ(アメリカ)
主な研究テーマ 内容言語統合教育を活用した効果的な英語指導、外国語学習戦略指導 (メタ認知学習/学習日記等)
研究キーワード 内容言語統合教育(CLIL)、Self-regulrated language learning、Reflective learning journal
所属学会 大学英語教育学会(JACET) , 全国英語学会(JALT), アジア英語研究, TESOL International, 言語文化研究会,日本ムードル協会
社会活動
宮崎公立大学オンライン語学講座、西宮セミナー(教育実践国際交流)ワシントン州立大学と西宮市の共同教育プロジェクト
受賞 2014-2016 Teaching Assistanship (Washington State University), 2010-2013 Graduate Assistanship (Indiana University of Pennsylvania), 2008-2010 Yoneyama Rotary club Scholarship (M. A. Kumamoto Gakuen University), 2007 Government scholarship for international students (B.A. Kumamoto Gakuen University)
その他 中学校・高等学校英語教員免許
メッセージ 内容言語統合学習法(CLIL)を用いて英語教育を行い、効果的な教授法を研究しています。また、言語学習ストラテジーを使用した指導を行い、高度な認知的活動を通した英語学習促進を目指しています。
研究発表等
  • The choice of content knowledge in Japanese content and language integrated learning Japan (東京)The Japan Association of Applied Linguistics 大学英語教育学会応用言語学研、2019年11月
  • Reflective Journal writing across academic disciplines. February 2016. Spokane ESL conference (Spokane, WA)
  • Multicultural students mentor program workshop, June, 2015. (Washington State University)
  • Washington and Nishinomiya collaborated project seminar. March, 2015 (Washington State University)
  • Effects of Reflective Journal Writing in Japanese students' language learning. March 2013. TESOL International Convention (Dallas, Texas)
  • Developing speaking competence through classroom Activity. October, 2012. Indiana university of Pennsylvania Graduate School Forum (Indiana, PA)
  • Correlation between self-determination and language learning strategies: comparing Japanese and Korean. March, 2010. International association for intercultural communication studies (IAICS) (Kumamoto, Japan)
主な著書・論文 学術
論文
  • Critical Multicultural Analysis of Japanese folktales (2020, in press), 日本言語文化学会論集, 第55号
  • The use of multilingual names and Identity (2020), 宮崎公立大学人文学部紀要 第26巻1号, 195-208.
  • Second/foreign Learning Literacy in Content integrated Instructions across contexts (2019), 宮崎公立大学人文学部紀要 第27巻1号, 245-269.
  • Poetic Inquiry: Language Learning Experiences (2018), 宮崎公立大学人文学部紀要 第26巻1号, 261-278.
  • DSM-5 Autism Spectrum Disorder Symptomology in Award-Winning Narrative Fiction (2018), Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 53(2), 115-127.
  • Improvement of pre- and post-tests and gender differences on TOEFL (2017), 宮崎公立大学人文学部紀要 第25巻1号, 193-203.
書籍
  • (共著)「Views from Inside: Languages, Cultures, and Schooling for K-12 Educators」(2017). Chapter 18. pp. 305-324; Chapter 19. pp. 325-348.
ページTOP