教育研究

ネイサン ダッカー(DUCKER Nathan)

所属 人文学部 国際文化学科 (言語・文化)
職位 准教授
学位 国際英語教授法&応用言語学修士
学歴 ロンドンメトロポリタン大学院 国際英語教授法&応用言語学修士課程修了
専門分野 異文化間コミュニケーション オーラルコミュニケーション
主な担当科目 異文化間コミュニケーション/リスニング/プレゼンテーション/ビジネス英語
主な研究テーマ
  • 日本と西洋の文化的差異がどのように英語でのコミュニケーションを妨げるか
  • 日本人学生の英語コミュニケーション意欲は大学在学中にどのように変化するか
  • 効果的なエクステンシブ・リスニング・プログラムの指標は何か
研究キーワード 異文化間コミュニケーション 第二言語コミュニケーション意欲 エクステンシブリスニング 形成的評価 多文化主義
所属学会
  • JALT(全国語学教育学会)
  • JALT 学習者ディベロプメント研究部会
  • AILA(国際応用言語学会)
社会活動
(過去の実績を含む)
  • ESS(English Speaking Society)へボランティアとして参加
  • 英語スピーチコンテストのボランティア審査委員
  • JALT国際会議の研究発表記録集レビューを担当
  • 平成25年熊本県教育委員会主催「JETプログラム外国語指導助手の指導力等向上研修」にて、講師養成のプレゼンテーションを行う
受賞 2013 Best of JALT賞を受賞
口頭発表題目「Successful Language Learners: Willingness to Communicate and Class Participation」
その他 2013年立命館アジア太平洋大学 ファカルティ・イニシャティブ・プログラム(FIP)
学術研究助成金(¥733,824)を授与
Edlin, C講師と共同研究プロジェクト「Improvement of the oral assessment cycle through video feedback and enhanced autonomous learning materials」

2014 Ritsumeikan Asia Pacific University Academic Subsidy for Facilitating Extensive Listening in EFL programs - The International Journal of Innovation in ELT & Research, 3(2)
560 USD With Saunders, M.
メッセージ Love what you do and you will succeed!!
主な著書・論文 著書
  • Benchmarking: Situational Autonomous Reviews
    J.D. Brown (Ed.) New Ways of Classroom Assessment, revised. (TESOL International Association)
  • Writing a Course Review
    J.D. Brown (Ed.) New Ways of Classroom Assessment, revised. (TESOL International Association)
  • Theories of Intercultural Communication, 2015
    Self-published textbook for university courses.
  • Teaching everyone to fish: Developing formative feedback procedures in classroom oraltests with Brown, J.D., & Posselius, M. In Barfield, A., Minematsu, A., (Eds.). Learner Development Working Papers: Different Cases, Different Interests, Learner Development. Special Interest Group of the Japan Association of Language Teachers, Tokyo. 11 / 2014. (pp. 58 - 79).
  • Preparations: Intercultural Conversation Praactice for Japanese Students, 2016
    Self-published textbook for university courses.
    Re-evaluating Work Skills in the EFL Curriculum in Japanese Universities
    Journal of International Relations vol.29 (4), Nihon University,02 / 2009
論文
  • Academic English and content development thorough ethnographic research projects (Asian EFL Journal, CLiL special Edition, Professional teaching Articles. 第15巻4号,95-101)
  • Ducker, N.T. Facilitating Extensive Listening in EFL programs - with Saunders, M. The International Journal of Innovation in ELT & Research, 3(2), 2014, (pp. 201 - 214.)
  • Ducker, N.T., & Saunders M. Extensive Listening: Using Authentic Materials with Saunders, M.
    N. Sonda & A. Krause (Eds.), JALT2013 Conference Proceedings. Tokyo: JALT,08 / 2013 (pp. 383 - 394).
  • Group Dynamics: Giving your Course a Beginning and End
    The Language Teacher vol.37 (4), publication of the Japan Association for Language Teaching, 07 / 2013
  • Development Beyond the Classroom - with Higginbotham, Szirmai, Ikeda, Nakamura, Mboutsiadis & Porter.
    Literacy: Signals of Emergence, Japan Association for Language Teaching PAN-SIG conference proceedings, 02 / 2013, pp. 102 - 110
  • Pre- and Posttest Washback in Paired Oral Classroom Assessments (『Making a difference』N. Sonda & A. Krause (Eds.) 2012年JALT(全国語学教育学会)国際会議研究発表記録集)
  • Self-directed Internet-based Extensive Listening Portfolios (『Making a difference』N. Sonda & A. Krause (Eds.) 2012年JALT(全国語学教育学会)国際会議研究発表記録集)
  • Learning to do Internet Research Properly
    The Language Teacher vol.36 (6), publication of the Japan Association for Language Teaching, 11 / 2012
  • Maxims for Developing Students' and Teachers' Learning Experiences
    Learning Learning 19 (3), publication of the Learner Development Special Interest Group of the Japan Association for Language Teaching, autumn 2012
  • Enriching the Curriculum with Task-Based Learning
    Polyglossia 22, Ritsumeikan Asia Pacific University, 03 / 2012
  • Oral Communication Practice for Students who Read too much in Presentations
    The Language Teacher vol.35 (5), publication of the Japan Association for Language Teaching, 09 / 2011
  • The Real Role of the Native English Speaker in Japanese Junior and Senior High Schools
    The School House vol.18 (2), publication of the Junior and Senior High Schools Special
    Interest Group of the Japan Association for Language Teaching , 09 / 2010
  • The Necessary Cultural Component of English Education in Japan
    Journal of International Relations vol.30 (1), Nihon University,10 / 2009
ページTOP